Stačí si připravit speciální hnojní žížaly, nejlépe kalifornské, průhlednou plastovou či skleněnou nádobu nejméně o objemu 5 l, papírové plato od vajec, zeminu, drobné útržky novin a rostlinné zbytky z kuchyně nebo ze zahrady. Všechen tento materiál pak navrstvíte na sebe, žížaly dáte do jedné z vrstvy zeminy, pokropíte vše dešťovou vodou a nádobu opatřenou víkem s dostatečným počtem děr obalíte tmavou textilií, aby měly žížaly klid na práci. Nádobu umístíte do místnosti s pokojovou teplotou, jednou týdně doplníte rostlinné zbytky, průběžně kropíte a pak už jenom sledujete tlející proces.
Doplňkovými aktivitami k tomuto projektu bylo řešení pracovních listů s žáky 2. třídy a tvorba prezentací s žáky 7. třídy na téma kompostování.
1. hodina 07:50 – 08:35
2. hodina 08:45 – 09:30
velká přestávka
3. hodina 09:45 – 10:30
4. hodina 10:35 – 11:20
5. hodina 11:30 – 12:15
6. hodina 12:25 – 13:10
polední přestávka
7. hodina 12:50 – 13:35
8. hodina 13:40 – 14:25
Poskytuje základní vzdělání a připravuje žáky k dalšímu studiu na všech typech středních škol a odborných učilišť. Dlouhodobě je zaměřena na environmentální výchovu, která je realizována podle celoročního programu EVVO. Nabízí řadu volnočasových aktivit v podobě zájmových útvarů. Součástí je školní jídelna a školní družina. V areálu bylo nově vybudováno sportovní hřiště s umělým povrchem. Nedílnou součástí jsou také školní dílny a přírodní učebna.