V naší republice už v současnosti funguje propracovaný systém odpadového hospodářství, takže třídit může každý prakticky všechno. Přesto by museli být mnozí z nás slepí, aby neviděli ten nepořádek ve škarpách nebo na jiných místech v přírodě, kam odpadky rozhodně nepatří.
V každé obci jsou dnes kontejnery a na mnoha místech sběrné dvory. Proč musí být škarpy plné plastových i skleněných lahví, plechovek od nápojů, kapesníků, sáčků, krabiček od cigaret, či zbytků střešních krytin? Proč si někdo splete přírodu s popelnicí a po vypití láhve nebo kávy z kelímku odhodí obal z okna auta? Občas se najdou i tací, kteří jsou schopni do škarpy nebo do lesa vyhodit tašky s odpadem, televizi, pneumatiku. Takové chování je určitě trestuhodné.
V rámci úklidové akce „UKLIĎME SVĚT, UKLIĎME ČESKO“jsme vyrazili ve středu 4. 4. po vyučování s 28 dobrovolníky ze školy vyčistit příkopy z Ronova nad Doubravou do Kněžic a do Bousova. Uklízeli jsme i okolo řeky a částečně jsme odstranili starou černou skládku v Bažantnici. Nasbírali jsme 12 plných pytlů odpadu. Za účast při této akci děkuji všem žákům a paní učitelce Auersvaldové, Sedlákové a panu učiteli Havránkovi, který uklízel s chlapci ze 6. a 7. třídy okolo Nového rybníka a také příkopy do Žlebských Chvalovic. Poděkování patří také firmě Rupol, panu Mojžíšovi a paní učitelce Mojžíšové, kteří odvezli pytle s odpadky do sběrného dvora. Netolerovat nepořádek a ukázat dětem, že samy mohou něco změnit, je myslím jediná cesta, jak v budoucnu zlepšit současný poměrně neutěšený stav. Nechceme přece žít na skládce.
Za ZŠ Iva Trnková
1. hodina 07:50 – 08:35
2. hodina 08:45 – 09:30
velká přestávka
3. hodina 09:45 – 10:30
4. hodina 10:35 – 11:20
5. hodina 11:30 – 12:15
6. hodina 12:25 – 13:10
polední přestávka
7. hodina 12:50 – 13:35
8. hodina 13:40 – 14:25
Poskytuje základní vzdělání a připravuje žáky k dalšímu studiu na všech typech středních škol a odborných učilišť. Dlouhodobě je zaměřena na environmentální výchovu, která je realizována podle celoročního programu EVVO. Nabízí řadu volnočasových aktivit v podobě zájmových útvarů. Součástí je školní jídelna a školní družina. V areálu bylo nově vybudováno sportovní hřiště s umělým povrchem. Nedílnou součástí jsou také školní dílny a přírodní učebna.