Základní škola Ronov nad Doubravou

Týden bezpečnějšího internetu

Týden bezpečnějšího internetu

Ve dnech 27. 2. – 3. 3. uspořádali učitelé pro žáky naší školy akci s názvem Týden bezpečnějšího internetu. Je to obdoba Dne bezpečnějšího internetu, který se připomíná ve více než 180 zemích světa, a to každoročně druhé únorové úterý.

A jak se žákům dařilo, na co se zaměřili a jaké je hodnocení práce třídními učiteli?

Žáci první třídy v rámci projektu zhlédli knihu ONLINE ZOO a vypracovali si dva pracovní listy. Aktivně si vybarvili omalovánku a hledali rozdíly. Velice zábavnou formou se dozvěděli o nástrahách internetu. Hodina je velice bavila. (D. Jiráková)

Žáci druhého ročníku si nejprve poslechli pohádku ONLINE ZOO. Zároveň se čtením sledovali kreslené obrázky, které příběh doprovázely. Poté se rozvyprávěli o svých zkušenostech z práce s internetem. Na závěr se společně s paní učitelkou domluvili, jak se správně chovat v online prostředí, na co si dát pozor a co úmyslně nedělat. (I. Krulišová)

V rámci týdne bezpečnějšího internetu děti 3. třídy debatovaly o vlastních zkušenostech s užíváním telefonů a počítačů. Přečetli jsme a rozebrali si kyberpohádku O perníkové chaloupce aneb rodiče se mají poslouchat a úspěšně jsme odpověděli na otázky v kvízu: Co víte o digitálním světě? Děti toto téma velice zaujalo, při diskusi byly velice aktivní a některé se i s chutí pustily do hry Internet Highway – bezpečná cesta internetem. Tato aktivita byla pro všechny přínosná. (J. Sedláková)

Šestá třída sledovala v rámci Týdne bezpečného internetu zábavný interaktivní videokurz Dezinformace. Během videokurzu se žáci aktivně zapojovali, většinou odhadli správnou odpověď na danou otázku. V závěru označili úplně správně otázky, které by si měli klást při řešení této problematiky, a formulovali tři stěžejní body, které s dezinformacemi souvisí. Následně se věnovali vyplňování dotazníku pro získání zpětné vazby:

  1. Naučili se, že nemůžou věřit všemu, co vidí a slyší, a také to, jak rozpoznat pravdivou a nepravdivou informaci.
  2. Překvapilo je, že šíření dezinformací může sloužit jako zdroj peněz a že si někteří neověří pravdivost informace.
  3. Věděli, že dezinformace se šíří celým světem a že nahánějí strach.
  4. Většinou nevěděli, jak rozpoznat pravdivou a nepravdivou informaci, dále to, že fake news je nepravdivá zpráva a že může být nebezpečná.
  5. Chtějí si zapamatovat, že nemají naletět, pravdivost zprávy si mají ověřit a nemají ji dál šířit. (I. Trnková)

V sedmé třídě proběhl Týden bezpečnějšího internetu formou zhlédnutí zábavného interaktivního videokurzu na téma Dezinformace. Žáci si dobře poradili s úkoly v rámci videa, aktivně se zapojovali a většinou správně vyřešili zadané úlohy. Také si uvědomili, že na internetu musí rozlišovat mezi pravdivými a nepravdivými zprávami, i když většinou věděli, že ne vše na internetu je pravda. Zajímavé pro ně bylo zjistit, že dezinformace se šíří velmi snadno po světě a mohou způsobovat u lidí obavy. Naučili se, že by si všichni měli pravdivost zpráv ověřit a jakým způsobem se může pravdivost ověřovat.(M. Vomáčková)

Školní akce Týden bezpečnějšího internetu probíhala v osmé třídě formou videokurzu na téma Kyberbezpečí. Žáci si celkem jednoduše poradili s různými činnostmi a správně vyřešili dané úlohy. Nové poznatky shrnuli do sebereflexe. Nejvíce je překvapilo zanechání digitální stopy, co znamenají soubory cookies, jaké hrozí nebezpečí při sdílení osobních údajů, že musí dodržovat zásady opatrnosti a bezpečnosti při pohybu na sociálních sítích a jak je důležité mít silné přihlašovací heslo! (P. Dvořáková)

V 9. A. proběhl videokurz zaměřený na Kyberbezpečí.  Žáci zadané úkoly řešili bez dlouhého zaváhání. Někteří si uvědomili, že je třeba mít vždy silné heslo, které oni sami často nemají. Dále, že by pak zbytečně neměli uvádět všude svoje telefonní číslo. A také to, že co se jednou na internetu objeví, zanechá svoji stopu, která se nesmaže. (J. Hájek)

Žákům 9. B třídy byla problematika kyberbezpečí známá. Zadané úkoly řešili s přehledem, který už o bezpečném pohybu na internetu mají. V následující třídnické hodině zpracovali krátký dotazník, ze kterého je patrné, že se v prostředí internetu umí bezpečně pohybovat. Pořad jim dodržování této bezpečnosti připomněl. Některé žáky překvapilo, jakým způsobem zanecháváme svou digitální stopu, která už v prostředí internetu zůstává navždy. Také snadná možnost zneužití telefonního čísla nebo nebezpečí zneužití sdílených fotografií některé překvapila. Dozvěděli se také, že i soukromá konverzace může být zneužita. Někteří si uvědomili, že nemají dostatečně silná hesla. Řešení úkolů v průběhu kurzu je bavilo. (D. Bížová)

Datum vložení: 16. 3. 2023 11:21
Datum poslední aktualizace: 16. 3. 2023 11:24
Autor: Správce Webu

Naše škola

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
1
1
2
1
3
1
4
1
5
1
6
1
7
1
8
1
9
1
10
1
11
1
12
1
13
1
14
1
15
1
16
1
17
1
18
1
19
1
20
1
21
1
22
1
23
1
24
1
25
1
26
1
27
1
28
1
29
1
30
1
1
1
2
1
3
1
4
1
5
1

Zvonění

1. hodina 07:50 – 08:35

2. hodina 08:45 – 09:30

velká přestávka

3. hodina 09:45 – 10:30

4. hodina 10:35 – 11:20

5. hodina 11:30 – 12:15

6. hodina 12:25 – 13:10

polední přestávka          

7. hodina 12:50 – 13:35

8. hodina 13:40 – 14:25

Mobilní aplikace

Sledujte informace z našeho webu v mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Rodiče vítáni

logo

Školský portál PCE

logo

Podpora žáků cizinců

logo

Ronov nad Doubravou

logo

Projekty

Mapa

O škole

Poskytuje základní vzdělání a připravuje žáky k dalšímu studiu na všech typech středních škol a odborných učilišť. Dlouhodobě je zaměřena na environmentální výchovu, která je realizována podle celoročního programu EVVO. Nabízí řadu volnočasových aktivit v podobě zájmových útvarů. Součástí je školní jídelna a školní družina. V areálu bylo nově vybudováno sportovní hřiště s umělým povrchem. Nedílnou součástí jsou také školní dílny a přírodní učebna.